Klantervaring Storm Sales Solutions – NLXS ICT

Salesondersteuning over de gehele klantreis

Salesondersteuning over de gehele klantreis

Storm Sales Solutions Erwin

Met het 5-jarig jubileum van Storm Sales Solutions ging het bedrijf van Erwin Grootenboer bijna failliet. Hij had toen snel omzet nodig om te overleven. Dit hielp hem uit de nood, maar bracht hem bij de verkeerde klantengroep. Met deze ervaring op zak schreef hij het boek Yes, ik wil omzet!, en biedt hij met zijn team salesondersteuning, coaching en consultancy over de gehele klantreis.

Door:

“Veel B2B-ondernemers zitten in de zogenaamde omzetparadox”, aldus de enthousiaste Erwin. “Om omzet te draaien zijn ze continu aan het werk in hun bedrijf. Ondertussen vergeten ze om hun bedrijf te blijven verkopen, ofwel áán hun bedrijf te werken. Ook worden er nog steeds vaak uren verkocht zonder een solide groeistrategie. Daarom helpen wij ondernemers aan waardevolle inzichten over henzelf en hun bedrijf, zoals: Welke toegevoegde waarde heeft het bedrijf? Of: Durf ‘nee’ te zeggen als het op de lange termijn geen toekomst heeft. Dit soort inzichten helpt om hun organisatie nog beter in te richten, hun mind te resetten en hun omzet te vergroten.”

Taboe

“Ik heb geleerd om over mijn bijna faillissement te praten. Veel ondernemers schamen zich daarvoor. Ik wil dat juist graag uit de taboesfeer halen. Bekijk het zoals ze in Amerika doen. Daar zeggen ze: ‘if you haven’t been bankrupt once, you’re a beginner’.”

Coaching, strategie en implementatie

“Ondernemers die gecoacht willen worden kunnen kiezen uit één-op-één-coaching of met een team. Hierbij zetten we in op kernkwaliteiten. Niet iedereen hoeft altijd alles goed te kunnen, dus zetten we de spelers van jouw elftal op de juiste plek in het veld. Daarnaast willen we weten wat jouw ambitie is en waar de schoen wringt. Dat zoeken we uit met allerlei hulpmiddelen, waarna we de processen opnieuw inrichten, implementeren en blijven volgen. Het is daarbij ook belangrijk om tijd te borgen voor persoonlijke aandacht naar je klanten, zodat je van hen ambassadeurs kunt maken. Alle andere handelingen doe je zoveel mogelijk geautomatiseerd. Zo haal meer uit je bedrijf in minder tijd.”

Lead generation 2.0

“Door vragen van klanten ondersteunen wij sinds enige tijd ook bij lead generation. Die klanten vertelden ons dat de kwaliteit van de lead nogal eens te wensen overliet. Wij zijn dat toen gaan onderzoeken en met een andere manier van lead generation gekomen. Dat noemen wij Lead Generation 2.0. Hiervoor verzorgen wij online advertentiecampagnes op social mediakanalen. Zodra hier reacties op komen, selecteren wij die, en verzamelen en controleren wij de gegevens. Pas dan sturen wij de leads door, zodat onze klanten die kunnen opvolgen. Zo zijn het altijd goede leads.”

Het belang van ICT en hosting

“Via-via heb ik Ken de Keizer van NLXS leren kennen. Als twee ondernemers kwamen we al gauw met elkaar in gesprek en sparren sindsdien regelmatig met elkaar. Voor onze eigen website en die van enkele tientallen van onze klanten verzorgt zijn bedrijf de ICT, hosting en email, waarmee NLXS veel sneller én goedkoper is dan onze vorige hostingpartij. In het zeldzame geval dat we met onze ICT een probleem hebben, is het na een telefoontje meteen weer geregeld. Ken begrijpt namelijk heel goed hoe groot het belang van ICT en hosting voor ondernemers is. Wat ook leuk is aan Ken: net als ik is hij in staat om zichzelf telkens weer opnieuw uit te vinden. Zo blijft hij trouw aan zijn kernkwaliteiten en blijven zijn klanten trouw aan hem.”

Benieuwd wat NLXS voor jou kan betekenen?

Wil jij een goede ICT partij?

Wil jij de website van jouw bedrijf in Breda of omgeving hosten bij een voordelige hostingpartij met supersnelle webservers? Bij een persoonlijke ICT-specialist die snel reageert op vragen en calamiteiten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en ervaar het zelf.