“Veel B2B-ondernemers zitten in de zogenaamde omzetparadox”, aldus de enthousiaste Erwin. “Om omzet te draaien zijn ze continu aan het werk in hun bedrijf. Ondertussen vergeten ze om hun bedrijf te blijven verkopen, ofwel áán hun bedrijf te werken. Ook worden er nog steeds vaak uren verkocht zonder een solide groeistrategie. Daarom helpen wij ondernemers aan waardevolle inzichten over henzelf en hun bedrijf, zoals: Welke toegevoegde waarde heeft het bedrijf? Of: Durf ‘nee’ te zeggen als het op de lange termijn geen toekomst heeft. Dit soort inzichten helpt om hun organisatie nog beter in te richten, hun mind te resetten en hun omzet te vergroten.”
“Ik heb geleerd om over mijn bijna faillissement te praten. Veel ondernemers schamen zich daarvoor. Ik wil dat juist graag uit de taboesfeer halen. Bekijk het zoals ze in Amerika doen. Daar zeggen ze: ‘if you haven’t been bankrupt once, you’re a beginner’.”