“In de tijd van de kredietcrisis deed ik de opleiding Bank & Verzekeren en liep stage bij een makelaarskantoor. Ik wou altijd al graag voor mezelf beginnen, maar het was toen een moeilijke tijd. Er werd bijna geen huis verkocht. Wijn vond ik ook interessant en nog tijdens mijn stage ben ik een online wijnhuis begonnen. Ik leverde vooral aan feesten en partijen in de regio, en kreeg steeds vaker de vraag of ik ook bier kon leveren. Na een aantal keer ‘nee’ gezegd te hebben heb ik toch maar eens een tapinstallatie en wat vaatjes bier geregeld. Na een jaar of twee had ik al 10 tapinstallaties en beleverde ik ook verschillende horecabedrijven. Met de online wijnhandel ben ik toen maar gestopt.”
“In 2013 – een paar weken voor de laatste Koninginnedag – nam ik drankenhandel De Parel van het Zuiden over. Het was mooi weer en ik heb in alle haast overal bier vandaan gehaald. Dat was meteen een goede start. Sindsdien focussen we ons vooral op evenementen van een thuisfeest tot evenementen met een paar duizend gasten. Behalve dat we alle soorten drank, zoals bier, wijn, frisdrank en gedistilleerd leveren verhuren we ook van alles wat ermee te maken heeft. Denk dan aan koeling, barren, meubilair, servies en techniek. En in samenwerking met partners verzorgen we zelfs de complete catering met of zonder personeel.”
“Samen met Hans Verhoef van slijterij Bier & Borrels en Nederlands oud-kampioen bierbrouwen Wim van den Kieboom ontwikkelde Simon ook hun eigen biermerk: Boschdal. Van hun zes verschillende biersoorten vielen er al vier hoog in de prijzen tijdens de World Beer Awards, waarbij prestigieuze bekende merken als Hertog Jan Grand Prestige, Grolsch Geluk en Affligem Blond het moesten afleggen tegen het gerstenat uit Prinsenbeek. Het is dan ook niet verrassend dat Boschdal bier gretig aftrek vindt.”