De Hosting- en ICT-specialisten van NLXS staan bekend om hun slimme en betrouwbare ICT-diensten voor grote en kleine bedrijven. Maar ook om het feit dat ze altijd persoonlijk bereikbaar zijn en eerlijke prijzen rekenen. Maar hoe is deze regionale ICT-club ontstaan? We vragen het ICT-allrounder en oprichter Ken de Keizer.
Het was 2002 toen ik als 15-jarige scholier op de servicedesk van West-Brabant Net (WBN) terechtkwam. Voor mij was het maar een bijbaantje, maar door ervaring op te doen bij deze toenmalige Bredase internetprovider koos ik na mijn middelbare school voor een ICT-opleiding. Na afronding van die opleiding werkte ik voor enkele bekende namen in de wereld van ICT, zoals Platani Acers Management en Capgemini. Als consultant hielp ik bedrijven met hun ICT-vraagstukken, zoals Regardz Hospitality Group, Calduran Kalkzandsteen, Interpolis en ASML. Bij die grote ICT-clubs miste ik echter de creativiteit en vrijheid. Daarom stapte ik over naar regionale ICT-bedrijven die zich op het MKB richtten.
De opkomst van cloud
Door de komst van de online dienst Microsoft Business Productivity Online Suite (BPOS) werd het mij duidelijk dat de toekomst in de cloud lag. BPOS is de voorloper van Microsoft 365. Bij deze oplossing hoefden bedrijven ineens niet meer zelf te investeren in de benodigde infrastructuur en systeembeheerders, maar konden de ICT-diensten per gebruiker op abonnementsbasis uitbesteed worden. In overleg met mijn toenmalige werkgever richtte ik – naast mijn werk in loondienst – een eigen hosting-dienst op.
Eerlijke oplossingen voor eerlijke prijzen
Ondertussen viel het mij steeds vaker op dat ICT-bedrijven graag grote en kostbare oplossingen verkopen, terwijl dit niet altijd noodzakelijk is. Met mijn consultancy-ervaring bij grote én kleine bedrijven bied ik liever eerlijke ICT-oplossingen voor eerlijke prijzen. Daarom nam ik ontslag en maakte de stap naar volledige zelfstandigheid. Zo werd NLXS in 2012 officieel een feit, waarmee ik sindsdien complete ICT-diensten lever voor een vast bedrag per maand. En de klanten kunnen mij gewoon altijd bellen. Ik merk dat ze die combinatie erg prettig vinden.